Zaangażowanie na social mediach, jak wspierać twórców w internecie?

Gdy podoba nam się czyjś content, czyjaś praca i myślimy sobie “ale super, więcej osób powinno o tym wiedzieć!”, a potem przewijamy dalej, bo przecież “co ja mogę”.

Otóż możesz naprawdę dużo! Właściwie to wszystko zależy właśnie od Ciebie!

Algorytmy Instagrama

Czym jest algorytm? Algorytm dyktuje kolejność postów, które widzą użytkownicy podczas skrolowania swojego kanału/feeda. Opierając się na określonych sygnałach, nadaje priorytet najlepszym postom, przesuwając te najbardziej odpowiednie w górę i zapewniając im przy tym największą widoczność, podczas gdy inne treści są umieszczane znacznie niżej.

A jakie są najlepsze? Te, na które poświęcamy sami dużą uwagę oraz mogą podobać się osobom, o podobnych zainteresowaniach do naszych. Instagram sprawdza, jakie konta obserwujemy i podsyła nam podobne, które mogą nam się podobać. Gdy jednego dnia zaobserwujesz konto, które publikuje rolki ze słodkimi kotkami, za chwilkę wyświetli Ci inne konto o podobnej tematyce. Gdy polubisz post na temat finansów i inwestowania, za kilka dni pojawi się masa podobnych kont, o których nie mieliśmy wcześniej pojęcia. Na pewno to zauważyliście.

No dobra, to jak wspierać moich twórców?

Powiedzmy, że Twoja znajoma otworzyła swój mały biznes. Produkt, który tworzy, niekoniecznie jest na Twojej liście, ale chcesz, by inni mogli ją zobaczyć i docenić jej pracę. Być może szukają właśnie tego produktu! Co zrobić?

Oprócz tego, że zaobserwujesz jej konto, możesz wchodzić w interakcje z jej nowym kontem. To właśnie na tym zależy algorytmom. Chcą wiedzieć od Ciebie, czy te treści są jakkolwiek interesujące dla odbiorców. Najważniejsze są komentarze. To one napędzają dyskusje, a dyskusje się rozkręcają. Pojawiają się kolejne, a zasięgi rosną. Oczywiście zdecydowanie zachęcam do pozytywnego komentowania i doceniania twórców. Nikt hejtu nie lubi – no, hejterzy może tak…

Kolejne interakcje, czyli polubienie i zapisanie postu to małe akcje, które znaczą dla twórców, bardzo dużo. W końcu, jeśli Ty to lubisz, to innym osobom z Twojego kręgu również może się to podobać.

Udostępnianie postu to przede wszystkim możliwość zauważenia twórcy przez Twoich obserwujących. Dzięki temu, Twoi znajomi mogą zauważyć produkt, na który czekali!

Wspieranie małych twórców to dla nich ogromna szansa na dotarcie do szerszego grona!

A to właśnie jest tak bardzo ważne w internecie.